ridlägret

Nu har jag äntligen kommit hem och e helt slut så nu tänkte jag berätta resten av dagarna för er! Onsdag Var de att gå upp halv 8 och åt frukost och red ut en runda i skogen med alla hästarna innan vi var redo för att dra oss till liseberg, fy fasen älskar verkligen de stället hade verkligen jätte skoj. Var jätte trötta och la oss ganska tidigt.

Torsdag Denna dagen kom en gästtränare som var Lennart Lindelöw, han var riktgit bra för han körde ganska mycket grundsaker i hoppningen som var bra för danny att hästarna skulle ha en ganska snabbt tempo mellan hindrerna och sedan samla upp lite innan och bara stå i lätt sits tyckte han. Danny hoppade riktigt bra i början och hade bra sug mot hindrerna.

På eftermiddagen fick Danny stå för han var så trött efter lennart träningen så jag fick rida Olivias 5åring colette rouge, hon var inte riktigt igång hon hade bara ridit henne 3 gånger ute i skogen så jag fick äran att rida henne på banan, riktitg trevlig häst, jätte go att rida. Red henne bara halva passet då hon blev ganska trött och de var riktigt varmt.

Fredag: Jag och hanna red dressyr själva för emelie på morgonen och våra hästar var redigt sega, så emelie sa att vi skulle göra mkt övergångar från skritt till trav och de släppte ganska bra. sen så tränade vi byten både rocky och danny gjorde klockrena och snygga byten. avslutade med att göra sluta som danny inte gillade alls men gick lite bättre mot slutet. helt klart bästa dressyrpasset med han.

hoppningen var de gymnastik och serier så de var 4 studs 1 galoppsprång oxer 1 galoppsprång räcke sen en sida med en serie där de var 3 plank med 3 galoppsprång i mellan. Säger bara OMG min häst hoppade mega bra idag. Pigg mot hinder och hoppade verkligen med rugg och fick med sina stora bakben.

har haft en riktigt goo vecka på detta lägret. längtar redan till nästa år och tjerna som var där e ju bara för goa! nu ska väskorna packas om och snart åker vi till falsterbo!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0