Ridläger, Göteborg och tävling!

Har inte hunnit skriva något förrän nu. Åkte på ridläger i måndags och har nästan varit borta hela veckan. Började med ett dressyrpass där han inte alls ville vara med och vara så fin som han kan vara, men vi jobbade igenom lektionen hyffsat ändå. På eftermiddagen var det hoppning, Larry hoppade som en gud! Tisdagens dressyrpass var han mycket finare på, och lika fin var han på hoppningen. På onsdag åkte vi till Liseberg, roligt ställe det där! :) Jag och Anna stannade där till halv 11, sedan åkte vi till Birgit oh sov där. På torsdagen tog vi tåget till Varberg, gick lite på stan sedan åkte vi och hämtade all packning från lägret. Sedan var jag bara hemma och vände, åkte till Horse Farm i Falkenberg för att hämta Larrys nya dyon träns. Det hade ju såklart inte kommit, men jag fick köpt mig ett annat, nästan likadant :) När vi kom hem åkte vi direkt iväg till hovslagaren och skodde Larry, kom hem vid 10-tiden och då var jag tvungen att rida han en kort runda, för att kolla att tränset satt ordentligt!
Idag åkte vi till Björbäck och tävlade. Första 110 cm var han fin, ville lite för mycket i omhoppningen och red för snävt så vi petade ett. Andra klassen 110 cm Lamicell cup semifinal. Det var samma bana, men denna gången var det stilhoppning. Han var fortfarande jättefin trots att han inte fick vila något imellan klasserna. Felfri ritt där och bäst stilpoäng! Så nu ska vi upp till Karlstad, Hammarö under Equalitiline horse Show och rida finalen där! Jag blev så jäkla chockad, och jag tror fortfarande inte att jag har fattat det. Jag älskar verkligen den hästen, Han är en ängel!
Bilder från idag kanske kommer upp lite senare, om jag orkar, ni får en annan bild från Gäsene sålänge :)
Ha det gött/ Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0