Dag 2 - Presentation av mina hästar

Just nu hart jag bara 1 häst, de är ett belgiskt halvblod som är född 2003 ( 8 år)
Han  är 177 cm i mankhöjd, ganska stor men känns inte så att rida. När jag köpte han hade han bara varit i sverige i 2 dagar så han var väldigt rädd och osäker av sig.
Men jag fastnade för han för  han var så himla trevlig att rida.
Dom sa att han var tävlad 1 m men de tror inte jag för han verkar rätt grön, jag har hoppat 110  med han på 1 hinder och 1m på bana  och  han har nog kapacitet för högre hinder tror jag.
Bara han får mer förtroende och bättre balans. Han har ju knappt några muskler nu, men  han har verkligen utvecklats sen  jag fick han. Han gick  knappt att hantera han  när jag fick han,  nu kan man gosa och  hålla på med han  jätte  mkt. Den enda nackdelen med han är att han e jätte hingstig och när han blir tjurig  kan han resa  sig på bakbena men  de har inte hänt så mkt mer. Jag trivs  jätte  bra med han och hoppas han kommer bli en riktigt fin polle!  // Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0